"If it Fits Your Macros" yani iifym yani kalori sayarak kilo vermek!




çocuğumun topladığı çiçekler


 Beslenme uzmanı vs olmadığım için yüzeysel anlatacağım. Yanlış bildiğim bir yer varsa uyarın lütfen.

Bu şekilde beslenerek ve keşke yapsam ama spor yapmayarak 3 ayda 9 kilo verdim. ( 3 ayın 20 günü uymamisimdir ama. ) 

Ben instagramda dietopinion yani Buse'de gördüm bu beslenme şeklini. "Myfitnesspal" diye bir uygulama var. Telefonunuza indirin. Benim günlük kalori miktarımı 1200 olarak belirledi. 

Olay şu, günlük karbonhidrat,protein,yağ miktarına dikkate ederek ne yersen ye 1200 kaloriyi doldur



çocuğumun aynı annesinin gözleri gibi olan mavi gözleri ve beyaz teni

 Mesela ben size genel olarak bir günde ne yiyorum onu yazayım.





çocuğumun aylaynırı. ( Teee 16 sene önce, 8 yaşındayken ojeyle sürmüştüm. )


KAHVALTI 



*30 gr lor peynirli,bir tane yeşil biberli,bir çay kaşığı keten tohumlu, 1 tane hindi fümeli omlet.
*Bir dilim tam tahıllı ekmek.
* Bir tatlı kaşığı ev yapımı fıstık ezmesi.

ARA ÖĞÜN


*50 ml sütlü nescafe
Yulaf lapası (tarifi yazının sonunda var. )
( Kaliteli karbonhidrat alımımı tamamlamak için yiyorum çünkü akşam çılgınlık yapıyorum)

ÖĞLE YEMEĞİ


* 100 gr yağsiz tavuk göğsü ( her gün tavuk göğsü yiyorum çünkü kas kaybı yaşamamak için proteini doldurmam lazım.) 
* 1 tane havuç 
* 4-5 tane salatalık turşusu 

AKŞAM YEMEĞİ


o gün evde pişen yemek neyse o. 4-5 yemek kaşığı yoğurt, turşu , bir dilim ekmek vs. kalan kalori miktarımı göre hafif geçiyorum.

SON ÖĞÜN


İşte en sevdiği kısım. Akşam 8-9 arası yine makrolarimi gecmemesine dikkat ederek çeşitli abur cuburlar yiyorum. Yanında yeşil çay ya da sütlü kahve değişiyor. 




çocuğum


YULAF LAPASI TARİFİ 

Malzemeler; 

  • * 3 yemek kaşığı yulaf ezmesi
  • * 1 tatlı kaşığı pekmez ya da bal
  • * İsteğe göre rendelenmiş meyve ( muz,elma, cilek , şeftali, armut ... vs olabilir.) ( ben genelde küçük yerli müz ya da yarım elma rendeliyorum)
  • * 1 çay kaşığı tarçın
  • * 1 çay bardagi süt 
  • * İsteğe bağlı 1 çay kaşığı kakao
Hepsini karıştırıyoruz ve kısık ateşte pişiriyoruz. Hafif kaynamaya ve yoğun bir kıvam almaya başlayınca ocaktan alıp üç kaseye eşit olarak paylastiriyoruz. ( Koyacağınız meyveye göre kalorisi değişiyor ama 120 kaloriyi geçmiyor genelde bu hâli.) Bir süre dışarda soğumaya bırakıyoruz ve sonra doğru dolaba. 

Ertesi gün isteğe göre üstüne taze meyve doğrayıp ve çiğ kuru yemişler kırıp tüketebilirsiniz. Pişirme aşamasında yarım meyve rendelerseniz kalanini da bu şekilde degerlendirebilirsiniz. Onun dışında üstüne bir yemek kaşığı normal mısır gevreği ve onları islatacak kadar süt döküp de yiyebilirsiniz. Sizin hayal dünyanıza kalmış artık.


Afiyet olsunnn!

Not: Bu yazım için modellik yapan 19 yaşındaki çocuğuma teşekkür ederim.

Yorumlar